Joga zakłada równowagę ciała, duszy i umysłu. Zgodnie z wierzeniami joginów wszystko czego doświadczamy zaczyna się w ciele i przechodzi do umysłu lub odwrotnie.

W trakcie ćwiczeń nie tylko twoje mięśnie, ale i duch nabiorą elastyczności.
Joga pomaga ćwiczącym osiągnąć dobrą kondycję fizyczną, poczucie spełnienia oraz wyciszenie.

 

Asany

Pozycje w jodze nazywane są asanami i ich celem jest ułatwienie joginowi medytacji.
Asany pomyślane zostały tak, by każda z nich oddziaływała na całe ciało, a nie tylko jego wybrane partie.

 

Po pierwsze: oddychaj

Oddech odgrywa w jodze niezwykle istotną rolę. Prawidłowe oddychanie dostarcza tlen do wszystkich komórek ciała. Powietrze wdychamy przez nos przy zamkniętych ustach. Wypełniamy nim gardło, klatkę piersiową i w końcu wciągamy do brzucha.

 

Od czego zacząć?

Jedną z podstawowych asan jest pozycja góry (tadasana). Aby ją przyjąć ustaw stopy razem, palcami do przodu. Ręce zwisają po bokach tułowia, dłonie ustawione są wnętrzem do środka. Rozluźnij brzuch i podwiń kość ogonową utrzymując prosty kręgosłup.

 

Powitanie Słońca

Powitanie Słońca to sekwencja 12 ćwiczeń, którym towarzyszy jeden ciągły ruch i zsynchronizowane z nim fazy oddechu.

Pozycja 1 – rozpocznij od tadasany.
Pozycja 2 – wraz z wdechem unieś nad głowę wyprostowane w łokciach ręce, dłonie wewnętrzną stroną skierowane są do siebie.
Pozycja 3- wydychając powietrze wykonaj głęboki skłon tułowia do przodu.
Pozycja 4- robiąc wdech wykonaj przysiad podparty: prawa noga ugięta pod kątem prostym, stopa między dłońmi, lewa noga jak najdalej w tyle. Unieś głowę ku górze.
Pozycja 5- w czasie wydechu prawa stopa dołącza do prawej. Tułów podpierany rękami znajduje się w linii prostej.
Pozycja 6 – wstrzymując oddech opuszczaj ciało w kierunku podłoża, aż stopy, kolana, ręce, czoło i klatka piersiowa dotkną ziemi. Pośladki, uda i brzuch unieść na chwilę ku górze. Następnie opuść ciało w kierunku podłogi.
Pozycja 7 – wdychając powietrze unieść klatkę piersiową opierając się na mięśniach pleców, nie angażuj w to mięśni ramion, głowy ani szyi. Wyciągnij do tyłu palce stóp.
Pozycja 8 – w czasie wydechu podkurcz palce stóp. Pośladki i biodra unieś do góry przyjmując postawę odwróconego „V”.

Od tego momentu powtarzamy pozycje od czwartej do pierwszej.

Ćwiczenia jogi dla początkujących
Rate this post
Przeczytaj poprzedni wpis:
Opieka nad dzieckiem po rozwodzie

Życie nie jest usłane różami. Czasami na swojej drodze musimy pokonać wiele nierówności i mnóstwo zakrętów. Musimy dokonać życiowych decyzji,...

Zamknij