Nowy rok, nowe postanowienia. Większość z nas podejmuje walkę ze swoimi największymi kompleksami. Jeśli uważasz, że twój brzuch jest za duży i masz już dosyć ukrywania go pod luźnymi tunikami, zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem. Przy odrobinie silnej woli, już w dwa tygodnie będziesz z dumą patrzyła na swój nowy, płaski brzuch.

Woda mineralna

Po pierwsze pamiętaj o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości płynów. Najlepiej, aby było to w postaci herbatek ziołowych lub niegazowanej wody mineralnej. Odstaw wszystkie napoje z bąbelkami, zawarty w nich dwutlenek węgla przyczynia się do wzdęć. Inną przyczyną gromadzenia się gazów w jelitach jest nadmiar soli kuchennej, ogranicz więc jej spożywanie, zamiast tego zacznij używać pieprzu ziołowego lub innych przypraw.

Zbilansowana dieta

Zmiana niezdrowych nawyków żywieniowych jest niezbędna w walce o upragnioną figurę. Nie objadaj się słodyczami, czy niezdrowymi, słonymi przekąskami. Częściej sięgaj po owoce, a przede wszystkim po warzywa, są one bogatym źródłem błonnika, który pęcznieje w żołądku i sprawia, że na dłużej czujemy się syci.

Nie zapominaj o śniadaniu, powinno być ono najważniejszym posiłkiem dnia.

Jedz 5 małych posiłków dziennie, wtedy twój organizm łatwiej i szybciej trawi pokarm niż gdy zjadasz 3 obfite dania.

Ruch to podstawa

Nie zapomnij o ruchu, nie muszą to być mordercze treningi! Dobrym sposobem na zrzucenie tłuszczyku z brzucha jest pływanie, szybki marsz, ale także taniec! Wystarczy trzy razy w tygodniu poświęcić pół godziny na aktywność fizyczną, pamiętaj, że warto ją zakończyć krótki wzmacnianiem mięśni brzucha-chodzi oczywiście o słynne brzuszki.

Powodzenia!